Friday 3 May 2013

Susu Ibu Berkualiti dengan Set Breastfeeding Shaklee / Set 3M


Apakah kebaikan Set Breastfeeding Shaklee? Adakah menjadi kewajipan bagi setiap ibu-ibu yang menyusukan bayi mengambil Set Breastfeeding Shaklee ini?
Jawapan saya.. YA!! anda diWAJIBkan mengambil Set Breastfeeding Shaklee ini sekiranya anda ingin meningkatkan kualiti susu ibu yang dihasilkan. Ingat, kualiti susu ibu, ye..bukan kuantiti. 
kenapa saya cakap bukan meningkatkan kuantiti???
Ye,lah.. untuk berjaya menyusukan bayi sehingga cukup 2 tahun sekurang-kurangnye, mommy mommy cumel sumer perlu faham konsep supply vs. demand yer.. ^^ kalau jadual mengepam ke laut...kalau amalkan petua ini, petua itu atau makan lah berlian sekalipun, takde nye susu nak melimpah ruah, kannn~ Jadi, yang penting jangan skip waktu pam susu, iaitu 2 -3 jam sekali. 
Di sini saya nak kongsikan tips; 3 Langkah yang perlu di lakukan jika anda mengambil Set Breastfeeding Shaklee
  1. Minum 3 liter air masak sehari : air merupakan indicator yang sangat penting bagi mereka yang mengambil natural supplement kerana air membantu untuk mengatasi masalah healing crisis, sebagai contoh ibu mengalami pening kepala jika kurang air dalam badan.
  2. Pam 3jam sekali : lagi kerap anda kosongkan breast lagi banyak susu boleh dihasilkan (supply by demand). Power pumping juga sangat membantu buat jika perlu.
  3. Niat IKHLAS, DOA dan TAWAKAL : mintaklah dengan Allah S.W.T kerana rezeki susu ibu itu datangnya dari Dia, Ikhlaskan hati untuk menyusukan anak bukan sebab ikut-ikutan atau ingin bersaing dengan kawan-kawan, dan seterusnya Tawakal..banyakkan berzikir sewaktu menyusukan dan mengepam. Sabar dengan usaha yang telah dilakukan jangan cepat mengalah bila hasil tidak seperti yang diharapkan.
 Jadi, macam mana set Breastfeeding ini berfungsi dalam membantu penghasilan susu yang berkualiti dan dengan kuantiti yang banyak? Meh sini saya share:

B-Complex penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga, meningkatkan pembentukan sel darah merah dan meningkatkan penghasilan susu. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan juga stress. Justeru, vitamin ini juga bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus. B-Complex juga dapat memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikan, sesuai dengan namanya "B" for beauty.

Vita-C dapat membantu meningkat sistem pertahanan badan dan sangat penting untuk membentuk kolagen. Ia juga dapat bertindak sebagai anti-oksidan dan berperanan dalam membentuk kulit yang cantik. Selain itu, ia juga membantu dalam pembentukkan sel-sel baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka, dan demam serta berupaya mencegah penyakit barah.

Vitalea atau multivitamin mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia, formula lengkap dengan zat besi. Ia mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Vitalea dapat membekalkan tubuh ibu dengan nutrisi yang perlu agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.  Ia dilengkapi dengan besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.

Alfafa merupakan raja segala tumbuhan. Ia dapat membantu meningkatkan sistem imunisasi dan membuatkan  sistem badan berjalan lancar. Ia bertindak sebagai milk booster dan membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu. Ia juga dapat membantu menyelesaikan masalah wanita, termasuklah masalah keputihan.

Untuk mommy mommy yang berkerjaya di luar sana dan mempunyai gaya hidup yang sibuk, dan berkeinginan untuk kekal aktif bertenaga tanpa memberi kesan kepada penghasilan susu ibu, anda digalakkan untuk mencuba SET 3M Shaklee. SET 3M Shaklee adalah penambahan Energizing Soy Protein (ESP) dan ostematrix (kalsium, magnesium, Vitamin D) ke dalam Set Breastfeeding Shaklee.

Saya sendiri sudah mencuba dan percaya akan keberkesanan Set 3M Shaklee. Entri seterusnya, saya akan update testimoni saya sendiri mencuba Set 3M Shaklee. 

Kepada sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk shaklee ataupun Set Breastfeeding Shaklee ini, dan juga FREE konsultasi mengenai Set Breastfeeding Shaklee ataupun produk produk yang lain... Sila hubungi saya:

Husna Mnor
Gtalk: uena.shaklee4u
Facebook: Shaklee4ur Healthy Life
E-mail: uena.shaklee4u@gmail.com
SMS/whatsapp: 016-4416151   
COD location: Tasek Gelugor, Kepala Batas, Seberang Jaya, Prai, Lunas, Padang Serai, Kulim, Sg. Petani

* Disclaimer: Produk ini adalah makanan tambahan dan bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment