Sunday 5 May 2013

Kumpul Stok Susu dengan Set Berpantang + Breastfeeding Shaklee

Salam semua!!hari ini saya nak berkongsi tentang Set berpantang dan juga breastfeeding shaklee. Sebenarnya, Set berpantang asas terdiri daripada B-complex, vita-C, vita-Lea, dan juga zinc. Tetapi, bagi mommy-mommy yang ingin susu badan meriah..juga dicadangkan untuk menambah ESP dan ostematrix di dalam set berpantang Shaklee..


Sebenarnya, pengambilan vitamin-vitamin ketika berpantang adalah sangat penting bagi ibu-ibu yang berpantang selepas penat menjalani proses pregnancy dan bersalin. Tempoh berpantang selama 44 hari adalah agak lama bagi mommy-mommy yang baru melahirkan..ini adalah kerana pada waktu itu, kita masih lagi dalam kesakitan, kesan luka jahitan, badan yang lemah akibat kehilangan darah semasa proses bersalin, emosi yang tidak stabil, ditambah pula dengan ragam bayi yang selalunya kerap menangis dan tidak mahu tidur malam sememang adalah amat memenatkan. 

Meroyan adalah salah satu perkara yang paling menakutkan bagi mommy mommy yang berpantang. Namun, dengan Shaklee, fizikal dan mental anda dapat disediakan dari awal untuk menyambut kelahiran cahaya mata yang lama dinantikan. Bila badan sihat, mental ceria.. secara tak langsungnya kita dapat mengelakkan stress atau meroyan sewaktu berpantang.

Kenapa perlu tambah ESP + ostematrix? Ini adalah kerana, ESP + ostematrix membantu dalam penghasilan susu badan. dan dalam masa berpantang ini lah mommy-mommy dapat membuat stok susu ibu untuk baby terchinta. ^^ Yelah..untuk pengetahuan mommy mommy semua, waktu berpantang lah penghasilan susu adalah di tahap maksima, dimana baby dan mommy sentiasa meluangkan masa bersama di bantu pula oleh jadual mengepam yang konsisten (tak perlu fikir workload, kerja rumah, etc~). So, bagi yang nak  meneruskan penyusuan hingga baby berumur 2 tahun, adalah digalakkan untuk mengambil set berpantang dan menyusu Shaklee ini.

Kat bawah ni adalah khasiat-khasiat setiap nutrisi didalam set berpantang + breastfeeding Shaklee:
B-Complex
✓ Membantu menstabilkan hormon badan kita . Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, dll)
✓ Lengkap dengan 8 kumpulan vit b termasuk asid folik dan biotin
✓ Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
✓ Menukarkan makanan kpd tenaga.
 
Vita- C
✓ Meningkatkan antibodi secara konsisten dan penting untuk pembentukan kolagen.
✓ Mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin. 

Vita-Lea Iron Formula (a.k.a multivitamin)
✓ Sangat penting untuk memulihkan tenaga ibu dan pembentukan sel darah merah yang baru mengantikan yang telah hilang semasa bersalin.
✓ Kekurangan zat besi blh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
✓Juga baik untuk kesihatan secara keseluruhan.
 
Zinc
✓ Penting untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim) ,
✓ Ia juga membantu mengatasi masalah keguguran rambut selepas bersalin.
✓ Membantu masalah "kedinginan" di dalam pantang.

ESP (Soy Protein)
✓ Membekalkan tenaga
✓ Memekatkan dan melancarkan penghasilan susu.
✓ Mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol.
✓ mengemusi lemak dalam makanan, mempertingkatkan fungsi ginjal, jantung dan hati. 

Ostematrix
✓ Membekalkan nutrien-nutrien harian yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi 
✓Juga dapat membantu dalam melawaskan proses pembuangan. Jadi sepanjang proses berpantang dapat mengelakkan daripada sembelit.

Kepada sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk shaklee ataupun Set Berpantang + Breastfeeding Shaklee ini, dan juga FREE konsultasi mengenai Set Berpantang + Breastfeeding Shaklee ataupun produk produk yang lain... Sila hubungi saya:

Husna Mnor
Gtalk: uena.shaklee4u
Facebook: Shaklee4ur Healthy Life
E-mail: uena.shaklee4u@gmail.com
SMS/whatsapp: 016-4416151
COD location: Tasek Gelugor, Kepala Batas, Seberang Jaya, Prai, Lunas, Padang Serai, Kulim, Sg. Petani

* Disclaimer: Produk ini adalah makanan tambahan dan bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment