Tuesday 28 May 2013

BAHAYA Keputihan, 9 daripada 10 wanita mengalaminya

Assalammua'laikum semua!! Hari ni saya nak share tentang masalah yang seringkali melanda kaum wanita, iaitu keputihan.


Adakah anda mengalami masalah berikut : 
  • Kegatalan pada kemaluan?
  • Selalu keluar cecair yang berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
  • Ketidakselesaan apabila “bersama” suami?
  • Terpaksa memakai ‘panty-liner’ tiap-tiap hari?
Apakah itu keputihan? Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan lendir yang keluar dari vagina dan mempunyai pelbagai sifatnya dan berbeza di antara wanita dengan wanita yang lain.


" Keputihan merupakan lelehan daripada vagina yang keluar daripada kuantiti biasa (banyak). Berdasarkan beberapa kes, kita dapati masalah ini bukan sahaja dialami oleh wanita yang sudah berkahwin bahkan gadis remaja turut mengalaminya" - DR Suhaimi Isa (Pakar Runding Perbidanan dan Sakit Puan, Hospital Pantai, Ampang)


Keputihan terbahagi kepada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. Kita semua perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua² ini. Jangan memandang remeh perkara ini, kerana kelak boleh menjadi serius!

Jangan Anggap Remeh
Ramai wanita menganggap keputihan itu adalah gejala yang normal dan akan sembuh dengan sendirinya. Tetapi anda silap! Keputihan adalah jauh lebih bahaya daripadaapa yang anda sangkakan itu... Tahukah anda bahawa keputihan boleh terjadi disebabkan oleh 2 jenis jangkitan bakteria, iaitu jangkitan bakteria seperti Bacteria Vaginosis ataupun kulat seperti Trichomoniasis dan Candida Albican

Kesan Keputihan
  • Gangguan hubungan intim
  • Sukar hamil
  • Berpotensi untuk hamil diluar rahim
  • Boleh menyebabkan tiub fallopian dan peranakan wanita musnah (mandul)
  • Kerap mengalami demam, sakit perut beserta keputihan yang busuk, berubah warna dan gatal- jika keputihan telah merebak ke bahagian reproduktif wanita  
Kalau kita tgok kesan daripada keputihan ni, amatlah menakutkan. Orang kata, lebih baik mencegah daripada mengubati kan? Macam mana cara nak cegah keputihan daripada berlaku?

Alfafa Complex adalah merupakan salah satu produk Shaklee yang mampu menyelesaikan masalah keputihan ini. Alfafa complex bukan sahaja terbukti selamat, malah kandungannya yang berasaskan bahan semulajadi juga merupakan salah satu faktor mengapa ia terjamin keberkesanannya.
Alfafa Complex
Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri. Di bawah ni, saya share satu testimoni customer yang telah mencuba produk Shaklee dan berjaya mengatasi masalah keputihannya.

Kepada sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk shaklee ataupun Alfafa complex Shaklee ini, dan juga FREE konsultasi mengenai Alfafa complex Shaklee ataupun produk produk yang lain... Sila hubungi saya:

Husna Mnor
Gtalk: uena.shaklee4u
Facebook: Shaklee4ur Healthy Life
E-mail: uena.shaklee4u@gmail.com
SMS/whatsapp: 016-4416151
COD location: Tasek Gelugor, Kepala Batas, Seberang Jaya, Prai, Lunas, Padang Serai, Kulim, Sg. Petani

* Disclaimer: Produk ini adalah makanan tambahan dan bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


No comments:

Post a Comment