Sunday 9 June 2013

Tips Atasi Anak Sembelit Dengan Meal Shakes Shaklee!

TIPS ATASI ANAK SEMBELIT
  • Kerapkan pemberian air masak pada anak
  • Beri makan buah beberapa potong sehari
  • Beri makan prune
  • Cairkan sedikit bancuhan susu tepung
  • Beri minum vitagen sekali sekala
  • Campurkan meal shakes dalam susu anak
Bagaimana Meal Shakes membantu dalam masalah sembelit?
 
Meal Shakes mengandungi fiber. Jadi ia dapat membantu dalam pelawasan. Walau bagaimanapun, ia perlu disertai dengan pengambilan air masak yang banyak. Jadi, pastikan anak anda ambil air masak yang banyak ya.Walau bagaimanapun, saya tak galakkan anda ambil ubat sembelit yang minum (lactulose) atau ubat masuk ke dubur (enema) ni.

Untuk ubat sembelit yg jenis minum ni, anak anda akan buang air besar dgn mudah, kadang-kadang tu sampai 2 3 kali sehari. Tapi, lama kelamaan ubat ini akan beri effect yang negatif pada anak anda. Perut anak anda mungkin akan memulas-mulas dan terasa sakit selepas penggunaan ubat tersebut walaupun najis lembut, tapi still sakit..Ubat enema pula, lama kelamaan akan menyebabkan anak-anak takut nak meneran sebab lepas makan ubat tu najis mudah keluar. Jadi kalau najis keras sikit dah tak mahu teran. Jadi, sebaiknya cubalah cara semula jadi ya.
Kepada sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk shaklee ataupun Meal Shake Shaklee ini, dan juga FREE konsultasi mengenai Meal Shakes Shaklee ataupun produk produk yang lain... Sila hubungi saya:

Husna Mnor
Gtalk: uena.shaklee4u Facebook: Shaklee4ur Healthy Life E-mail: uena.shaklee4u@gmail.com SMS/whatsapp: 016-4416151 COD location: Tasek Gelugor, Kepala Batas, Seberang Jaya, Prai, Lunas, Padang Serai, Kulim, Sg. Petani
 
* Disclaimer: Produk ini adalah makanan tambahan dan bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment